De praktijk is op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag geopend van 8.00 tot 17.00 uur. Op donderdag is de praktijk gesloten.
Ons telefoonnummer is 0599-67 12 09. U kunt ook via de WebApp een afspraak maken.
Een afspraak maakt u via onze website huisartsen-2e-exloermond.nl
U kunt via de webapp een afspraak maken bij de huisarts of verpleegkundig specialist van uw keuze. Telefonisch een afspraak maken is voorlopig ook nog mogelijk maar heeft niet de voorkeur.
De spreekuren van de huisarts zijn van 08.00-12.00 uur. Wij vragen u de reden van uw consult te noteren bij de aanvraag via de webapp. Door bij het maken van de afspraak de reden van uw komst door te geven, kan de huisarts zich zo nodig voorbereiden.
Afzeggen
Bel de praktijkassistente tijdig als een gemaakte afspraak niet door kan gaan. Iemand anders kan dan op dat tijdstip komen.
U kunt bij de assistente aangeven over een bepaald probleem teruggebeld te willen worden. De huisarts belt u terug tussen 12.00 en 14.00 uur. In het algemeen is het moeilijk uw gezondheid telefonisch te beoordelen. Het kan daarom soms nodig zijn alsnog een afspraak voor het spreekuur te maken.
Uw klachten kunnen het beste beoordeeld en behandeld worden op de praktijk. Daar zijn uw medische gegevens en alle benodigde materialen aanwezig. Mocht u te ziek zijn om naar de praktijk te komen, dan kunt u een huisbezoek aanvragen. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Vraag een huisbezoek bij voorkeur tussen 08.00 en 10.00 uur aan. De assistente zal u naar de reden vragen om in te kunnen schatten welke bezoeken het eerst afgelegd moeten worden.
Na een ziekenhuisopname komt uw huisarts niet altijd automatisch op huisbezoek.
Als u hem toch verwacht, laat dat dan even weten.
Huisbezoeken worden in de regel afgelegd tussen 13.30 en 15.30 uur.
U kunt de huisarts via de website van onze praktijk een medische vraag stellen.
Het e-mailspreekuur is bedoeld voor het opvragen van uitslagen, het stellen van medisch-inhoudelijke vragen waarvoor u niet onderzocht hoeft te worden. Uw vraag wordt net zo vertrouwelijk en zorgvuldig behandeld als via telefoon of in de spreekkamer. Het antwoord vindt u op de webap. Deze is alleen voor u toegankelijk, met uw wachtwoord..
Het antwoord op deze vraag staat maximaal 3 werkdagen later klaar op de praktijk website. Het antwoord vind op dezelfde pagina en tabblad als waar u uw vraag gesteld heeft.
Let op: een e-mail heeft natuurlijk zijn beperkingen. Het kan zijn dat u naderhand wordt gevraagd alsnog naar de praktijk te komen voor nader onderzoek.
Bel 112 bij een levensbedreigende situatie!
Bij verwondingen of spoedeisende klachten kunt u direct naar de praktijk komen. De praktijk is geopend op werkdagen tussen 8 en 17 uur. Graag even bellen als u eraan komt, dan kunnen de medewerkers alvast rekening houden met uw komst. Voor spoedgevallen belt u: 0599-671949 (spoedlijn praktijk)
Buiten praktijkuren:0900-1120112 (spoed Centrale Huisartsendienst Emmen tijdens de dienst avond/nacht/weekend/feestdag)
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)
– Actueel medicatieoverzicht
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul met formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.